KANAL-İSTANBUL PROJESİ

  1. İstanbul Avrupa yakası’nın kuzeyinde Karadeniz’e kıyısı olan 3. Köprü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) bağlantı yolu üzerinde bulunmaktadır.
  2.  Komşusu Çatalca, Esenyurt, Başakşehir içleri sınırındadır.
  3.  Yaklaşık 450.000km2 lik alanda yer almakta olup topraklarının %65 i proje alanına ayrılmıştır, bunlardan en dikkat çekenleri:

 

  • Hava limanı (proje devam etmektedir, 77km2 alan içinde yaklaşık 22.150.000.000,00EURO ile ihale edilmiştir. İlk etap açılışı 2018 ilk çeyreğidir. Bu günden açılış tarihine kadar halkalı dan metro bağlantısı projesi gündemdedir. Dünyanın 5. Büyük hava limanı sıralamasındadır. İçerisinde fuar alanları oteller vs. sosyal alanlar içermekte olup yılda 200.000.000 kişi yolcu kapasitesi hesaplanmaktadır. Bunun neticesinde ARNAVUTKÖY ve köyleri ciddi rezidans, home Office,avm vs. devlet kurumları gibi projeler planlandığı gündemdedir. )
  • Kuzey Marmara Oto Yolu (Türkiye’nin Marmara Bölgesi’nde bulunan kısmen açılmış ve kısmen inşa halinde olan bir otoyoldur. Otoyol, İstanbul’da Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Avrupa yakasından Anadolu yakasına transit geçiş sağlamaktadır. İki kıta arası transit geçiş yapacak ağır vasıtaların Otoyol 7’yı kullanması ile iç halka (Otoyol 1) ve dış halka (Otoyol 2) trafik yükünün azaltılması ve bölgede trafik yükü yüksek olan Otoyol 3’e ve Otoyol 4’e alternatif olması hedeflenmektedir. Otoyol 7, İstanbul Yeni Havalimanı’na bağlantı sağlayacaktır. Otoyolun Odayeri-Paşaköy kesminin inşası 2011 yılında başlamış, 26 Ağustos 2016’da köprü ile beraber trafiğe açılmıştır. Kınalı-Odayeri ve Kurtköy-Akyazı kesimleri 2016 yılında ihale edilmiştir.  Edirne’ye kadar devam edecek olan yol Arnavut köyde merkez,baklalı,boyalık yassıören ve nakkaş köylerinden geçmektedir. )
  • Yat limanı projesi (hava limanı projesi nin kuzey sınırında Arnavutköy/Yeniköy Karadeniz sahilinde yat limanı (Marina) projesi yer almaktadır.
  • Muhtemel kanal İstanbul projesi ( Bu proje Karadenize kıyısı olan Arnavutköy/Yeniköy den başlayıp Küçükçekmece gölü ne kadar 42km uzunluğunda yük gemileri, tankerler vs. deniz araçlarının geçebileceği şekilde 1km genişliğinde 25m derinliğinde planlanmaktadır. Çoğu kez güzergah ında farklı alanlar açıklansada finansal ve coğrafi konum itibari ile en karlı ve en verimli güzergah olduğundan bu alan dan hiç vaz geçilmemiştir. Resmi merciler den resmi bir açıklama olmadığından sadece bu proje varsayım üstüne tahmin edilmektedir.

 

  1. Bu bilgiler doğrultusunda yapılacak ve önerilecek yatırımlar , bu projelerin hayata geçmesi aşamasında sadece Arnavut köy ve Karaburun daki  yerler eski yerleşim alanı olması hasebinde  imar ve ifrazı mevcut olup bunların dışında kalan kısımlar tarla vasfındadır.
  2. Çevre ve şehircilik bakanlığında bütün alanın planları hazırdır. Ancak kanal istanbul’un güzergahında kalan arazilerin istimlak aşamasında rant oluşacağından planlar resmiyet kazandırılmayıp beklemeye alınmıştır.
  3. Yer alınır iken dikkat edilmesi gereken 2 unsur vardır. Bunlar dere korumalar ve su havzaları (mutlak, kısa ve orta korumalar)dır. Bunun dışında  Tüm topraklar proje alanlarına yakınlığı akabinde her mevkiden yatırım ciddi kazanç sağlayacaktır.